Aytaç, P. (2002). “Yörüklerde Aile ve Kadın Kıyafetleri”, Yörük ve
Aytaç, P. (2002). “Yörüklerde Aile ve Kadın Kıyafetleri”, Yörük veTürkmenlerde Günlük Hayat Sempozyumu, 17-18 Mayıs 2002, YÖR- TÜRK Vakfı, Ankara, s. 15-27.
Çay, A. (1983). Anadolu’daki Türk Dünyası, Ankara, s. 26.
Garayev M. (1997). “Özbeklerin Rüzgâr ile Alakalı Mitolojik İnançları”, Dördüncü Türk Kültür Kongresi, (4-7 Kasım 1997) Ankara.
Gerçek A. (1985). Fırat Havzasında Ölüm ve Cenaze Merasimleri”, Fırat Havzası Folklor ve Etnografya Semineri, Elâzığ, s. 83-94.
Gökür, T. G. (2019). “Hakas Destanlarında Sihirli Unsurlar ve Büyü”,Motif Uluslararası Genç Halkbilimciler ve Türk Dünyası Kongresi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
Irmak, C. (2019). “Ardahan Yöresinde Kaz Etrafında Gelişen İnanış veUygulamalar”, Motif Uluslararası Genç Halkbilimciler ve Türk DünyasıKongresi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi- Eskişehir, 15-16 Mayıs. İnan, A. (1995). Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara, s. 30.
Kalafat Y. (2001). “Türk Dünyası Karşılaştırmalı Türkmen Halkİnançları”, Sosyal Antropoloji Araştırmaları, Ankara, s. 17-18,47, 2, 94.
Kalafat Y. (2018). Halkbilimi İnanç Araştırmaları Memoratlar-Astral Dünya Mitolojik Boyut, Berikan Yayınevi, Ankara.
Kalafat Y. “Kuman/Kıpçak Türk Kültür Coğrafyasında Halk İnançları-Büyü Bağlamında Bir Kısım Mitolojik İnanç Kodları”Kalafat, Y. (1995). “Halk İnançlarında Hususiyle Tahtacılarda Ayna” I.Akdeniz Yöresi Türk Toplulukları Sosyo Kültürel Yapısı (Tahtacılar)Sempozyumu (26-27 Kasım 1993, Antalya), Kültür Bakanlığı HalkKültürlerini Araştırma ve Geliştire Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, s. 75-107.
Kalafat, Y. (2004). Altaylardan Anadolu’ya Kamizm-Şamanizm, İstanbul, s. 89,91,126.
Kalafat, Y. (2006). “Balkan Türklerinden Örneklerle Halk İnançlarındaSaç” Uluslararası Balkan Türkleri Sempozyumu Bildirileri (28-2 Eylül2001 Prizren) Yayına Hazırlayanlar Prof. Dr. Nimetullah Hafız-Prof. Dr. Hafız, BAL-TAM, Prizren, s. 308-316.
Kalafat, Y. (2008). “Antalya Yöresi Örnekleri ile Türk KültürCoğrafyasında Süpürge İnancı”, 20. Yüzyılda Antalya Sempozyumu (22-23 Kasım 2007, Antalya) (Yayına Hazırlayan: Mustafa Oral), AkdenizÜniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, Antalya, s. 259-266.
Kalafat, Y. (2010). Doğu Anadolu’da Eski Türk İnançlarının İzleri, Berikan Yayınları, Ankara.
Kalafat, Y. (2012). “Efsaneden Halk İnançlarına Jelmauz/Ay Basan Cin”, III. Türk Şöleni, 17-19 Mayıs, Erzurum.
Kalafat, Y. (2014). “Tul İnancı/Geleneği, Arkaik Dönemden GünümüzeGörüldüğü Haller ve Avanos Halk İnançlarındaki Yansımaları”, Avanos Sempozyumu 23-25 Ekim, Avanos.
Kalafat, Y. (2015). “Anadolu Türk Mitolojisinden Yapraklar:Karşılaştırmalı Bodrum Halk İnançları”, Anadolu Halk Kültürü Monografisinden Mitolojik Şifreler II, Berikan Yayınevi, Ankara.
Kalafat, Y. (2015). “Karşılaştırmalı Bodrum Halk İnançları,” AnadoluHalk Kültürü Monografisinden Mitolojik Şifreler II, Berikan Yayınevi Ankara, s. 13-65.
Kalafat, Y. (2018). “Kıl/Saç Motifinin Erzincan Halk KültüründekiMitolojik İzleri (Nazar-Büyü-Fal Bağlamında Kara İyeler”, Uluslararası Erzincan Tarihi Sempozyumu, Erzincan.
Kalafat, Y. (2018). “Kızıl/Al-Kızılbaş/Alevi ve Al Ruhu/Al Karısı AlBasması/Al Ocağı Bağlantısına Dair”, Ankara Hacı Bayram VeliÜniversitesi Türk Kültürü Açıdan Hacı Bektaşi Veli AraştırmalarıUygulama ve Araştırma Merkezi, IV. Uluslararası Alevilik ve Bektaşilik Sempozyumu 8-20 Ekim.
Kalafat, Y. (2018). Halkbilimi İnanç Araştırmaları III Kut, Berikan Yayınevi, Ankara.
Kalafat, Y. (2019). Yaşayan Türk Halk İnançlarında Büyü 2, BerikanYayınları, Ankara.Kalafat, Y. “Ardahan Halk Kültüründe Kuman/Kıpçak İzleri”,Kalafat, Y.- İlyasova, K. (2007). “Türkmenistan ve Türkiye’de Düğün- Ölüm Gelenek ve İnançlar”, Türksoy, s. 40-44.
Özdemir, A. R. (2012). Bir Ana İki Oğul Göller Köyü, Altın PostÖzkan, F. (1997). Altın Arığ Destanı, Bilig Yayınları, Ahmet Yesevi Üniversitesi Yardım Vakfı, Ankara.
Radloff, W. (1954). Sibirya’dan, İstanbul, C. I, Kasım 1 s. 132-268.
Sümbüllü, Y. Z.- Kalafat Y. (2017). “Erzincan Salur KöyüTürkmenlerinin Halk İnançlarında Arkaik İzler”, Türk KültürCoğrafyasında Salur Halk İnançları, Editörler: Yaşar Kalafat, Muhammed Avşar, Ahmet Turan, Ankara.
Tan, N. (1976). “Kızların Kısmetlerini Açma Pratikleri”, Türk Folklor Araştırmaları Yıllığı, s.216, 276, 479.
Turan M., (1982). “Kars’ta Ölü ile İlgili Gelenekler”, II. MilletlerarasıTürk Folklor Kongresi Bildirileri, Gelenek Görenek ve İnançlar IV.C. Kültür Bakanlığı, s. 447-457.
Varlık S. (2014). “Baskil (Elâzığ) Halk Kültürü”, T.C. Fırat Üniversitesiİnsani ve Sosyal Bilimler Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Bi- tirme Tezi, Elazığ.
Yardımcı, M. (2019). “Geleneksel Kültürümüzde ve Âşıkların Dillerinde At”, Bilimsel Eksen, Yaz-Sonbahar.